جلد
اول |
پيشگفتار |
در نقد شعر: |
ماه
در مرداب؛ شعر روز و شعر
هميشه؛ همخوانی با
هماوازان (1):" افسانهُ"
نيما، مانيفست شعر نو؛
بازخوانی يك شعر (1): خانهام
ابريست؛ بازخوانی يك شعر(2):
ریرا... ریرا... ریرا؛
همخوانی با هماوازان (2): غم
نان حتی اگر نگذارد؛
همخوانی با هماوازان (3):
رندی از تبار خيام؛ جادوی
يك شعر؛ شرحی بر شعر" همه
شب" نيما؛ زنجيرههای
اوزان در شعر نو (1)؛ زنجيرههای
اوزان در شعر نو (2)
|
در نقد
داستان: |
سیسال
رماننويسی؛ من زندگی
نكردهام، میخواهم ديگری
باشم (اين مقاله در "باغ در باغ" منتشر شده است.)؛ همراه با ابراهیمبیگ؛
جمالزاده و داستاننویسی
جديد؛ محمد حجازی؛ صادق
هدايت و تحليلی از "داش
آكل"؛ تحليلی يك داستان
كوتاه: "سه قطره خون"
صادق هدايت؛
جوانمرگی در نثر معاصر فارسی
متن
را بخوانيد.
حاشيهای بر رمانهای معاصر(1):
كليدر؛ حاشيهای بر رمانهای
معاصر(2): رمان و تعهد سياسی
خاص؛ داستاننويسی؛ادبيات
و خرافه؛ پيشگويی در ادب
معاصر ايران؛ تلقی غلط از
ادبيات و تاريخ؛ تاثير
ادبيات كهن بر ادبيات
معاصر؛ چه كسی شاعر را كشته
است؟؛ ساختار نمايشی و طرح
و قصه در داستان كوتاه؛
داستانهای معاصر و ما
ايرانيان؛ از هرچه رفته
علوی داستاننويس است
|
|
جلد
دوم |
چند
يادداشت:
و جيزهای در كارنامهُ اين
دفتر؛ حقا بهار، يادداشتی
بر چند شعر؛ در هيچ
نگنجيدم؛ در باب اين دفتر،
مقدمهای بر "نويسندگان
معاصر ايتاليا" |
ياد ياران:
يادی از بهرام صادقی؛ نقل
نقال؛ دوراههُ من و من ديگر |
در باب ادب
كهن: |
حاشيهای
ديگر بر داستان ضحاك؛ روايت
خطی، منابع شگردهای داستاننويسی
در ادبيات كهن؛ شكست روايت
خطی، منابع شگردهای داستاننويسی
در ادبيات كهن؛ در باب متن
مرجع ترجمهُ قرآن مجيد؛ باز
هم در باب متن مرجع ترجمهُ
قرآن مجيد |
سينمای
معاصر: |
"داش
آكل" و برزخ كيميايی؛
گذشتهها و شیء فينفسهُ
فيلم؛ واقعيت و خيال؛ ظاهر
و باطن
|
گفتگوها: |
خلاقيت،
سهم اصلی در نويسندگی؛
گفتگو با دانشجويان
دانشگاه پهلوی شيراز؛
گفتگو پيرامون داستان و
داستاننويسی: وظيفهُ
داستاننويس... آينده...؛
نوشتن رمان صبر ايوب میخواهد؛
نزديك فردا... رو در روی آينههای
دردار؛ واقعيت و خداگونگی
انسان
|